FORMEL 1: Neste sesongs Formel 1-kalender er annonsert, og som ventet blir det flere endringer. Sesongen skal igjen starte i Australia, denne gangen 8. mars. Som i år er Ramadan årsaken til at sesongen ikke kan starte i Bahrain.
I mai skjer det flere endringer ved at Imola forsvinner fra kalenderen, og at Canada flyttes frem for å kjøres nærmere løpshelgen i Miami. Det medfører at det oppstår en ny krasj med Indy 500 ved løpet i Canada.
Monaco Grand Prix flyttes til den første helgen i juni, og følges opp av Barcelona som er inne i sitt siste kontraktsår. Sommersesongen fortsetter så godt som uendret frem til september, da Madrid kommer inn for første gang. Det hele avsluttes igjen med to trippel headere, og med finaleløpet i Abu Dhabi.
Det forventes å kjøres seks sprintløp også i 2026, men det er ikke klart hvor disse sprintløpene skal kjøres. Rapporter tyder på at det vil bli to tredagers tester i Barcelona og Bahrain før sesongstart.
Formel 1 2026 Australia 6. - 8. mars Kina 13. - 15. mars Japan 27. - 29. mars Bahrain 10. - 12. april Saudi-Arabia 17. - 19. april USA - Miami 1. - 3. mai Canada 22. - 24. mai Monaco 5. - 7. juni Spania - Barcelona 12. - 14. juni Østerrike 26. - 28. juni Storbritannia 3. - 5. juli Belgia 17. - 19. juli Ungarn 24. - 26. juli Nederland 21. - 23. august Italia 4. - 6. september Spania - Madrid 11. - 13. september Aserbajdsjan 25. - 27. september Singapore 9. - 11. oktober USA - Austin 23. - 25. oktober Mexico 30. oktober - 1. november Brasil 6. - 8. november USA - Las Vegas 19. - 21. november Qatar 27. - 29. november De forente arabiske emirater 4. - 6. desember
Marcus Ahlmann Sæter er Norges nye formelhåp, og etter karrierens tre første løpshelger i en Formel 4-bil er han nest best av rookie-førerne, og på ingen måte avskrekket av nivået i Italia.
Max Verstappens fremtidsvalg kan ha vært helt avgjørende for at Christian Horner må forlate Red Bull etter 20 år.
Balance of Performance kritiseres stadig, og spesielt etter Ferraris stormende suksess i årets Langdistanse-VM. Nå møter både Ferrari og Dennis Olsens Ford motstand i forkant av neste VM-runde.
Juryen mente ikke at Markus Røsrud skulle få kjøre finale i EM-debuten, men unggutten viste at han har tempoet til å vinne løp internasjonalt.