Lewis Hamilton var som en ny versjon av seg selv, eventuelt tilbake til sitt gamle jeg, etter seieren i Barcelona. Hans første for Ferrari og hans første i Formel 1 på to år - og ikke minst en reell gnist i kampen om en åttende VM-tittel.

Kontrasten er massiv til 2025. Debutsesongen for Ferrari ble alt annet enn vellykket, og få tvilte like mye på Hamilton som Hamilton selv. Nå forteller briten om en ukjent skade i starten av Ferrari-tiden.

– Jeg traff veggen veldig hardt i fjor under testing. Jeg slo ut en av skivene i nakken, som var inn mot nerven. Så jeg kunne ikke gjøre så mye på omtrent ni uker. Jeg hadde kiropraktorer hver dag, og hver dag fikk jeg ikke sove, forteller Lewis Hamilton.

Denne helgen kjører Hamilton og resten av Formel 1-sirkuset på Red Bull Ring i Østerrike, og det er knyttet stor spenning til Ferraris motoroppgradering.

– Jeg tenker ikke på at jeg skal konkurrere om et mesterskap, til tross for at jeg er tilbake i form. Jeg tenker på å komme dit, og jeg vil vinne denne helgen – det er målet mitt. Det er det jeg har jobbet for hele uken, forrige uke og denne uken.

Se alle helgens sendetider i Parc Fermés guide!