Etter en lang pause var Formel 2 tilbake med sin USA-debut i Miami, og Martinius Stenshorne fortsatt der han slapp i Melbourne med nok en god kvalifisering. Nordmannen ble nummer tre bak Kush Maini og Rafael Camara.
Samtidig var Stenshorne raskere enn teamkamerat Alex Dunne, slik han også var i Australia. Dunne endte som nummer fire en drøy tidel bak Stenshorne.
– Det var en god andre kvalifisering for året. Jeg er veldig fornøyd med det. Det var ikke alltid en styrke i fjor så å komme inn i denne sesongen med to gode kvalifiseringer er jeg veldig fornøyd med, og en stor takk til teamet også for å hjelpe meg å oppnå dette, forteller Martinius Stenshorne til Parc Fermé under pressekonferansen.
– Fra treningen var vi litt bakpå, men sammen med teamet gjorde vi noen endringer, så bilen var veldig bra å kjøre, forklarer han.
Lørdag kjører Stenshorne sprintløp fra åttende startposisjon, før han søndag starter som nummer tre på griden. Rodin-føreren har tro på at det kan være gode muligheter å avansere fremover i feltet.
– Løpene tror jeg kommer til å bli interessante med lange DRS-soner og varmt vær, så jeg tror forbikjøringer bør være mulig. Forhåpentligvis har vi bra fart og vi kan komme oss fremover i morgendagens løp, sier Stenshorne.
